Minggu, 24 Januari 2010

aku dan kamu adalah satu, Hanya 'ada' Diaaa...


ketika aku bernapas...aku menjadi udara...
ketika aku membaca buku... aku menjadi buku itu
ketika aku belajar tentang sesuatu... aku menjadi sesuatu yang dipelajari itu...
ketika aku mengajar tentang sesuatu...aku adalah murid...
ketika aku bekerja...aku menjadi pekerjaan itu...
ketika aku berbicara dengan seseorang...aku memahami perasaannya menjadi satu dengannya...
ketika aku marah...akulah "kemarahan" itu...
ketika aku memikirkan 'sesuatu'...akulah 'sesuatu' itu...
ketika aku minum...akulah air itu...
ketika aku tenggelam dalam hiruk pikuk keramaian...aku adalah bunga teratai....
ketika aku sendiri menyepi...aku adalah ruang hampa...
ketika aku bekerja...akulah pekerjaan itu
ketika kamu mencintai ku, aku adalah kamu.
dan ketika aku mencintai akulah........itu.

(By 'Me')

Tidak ada komentar: